Malba na plátno

15.06.2009 23:08

S malbou na plátno jsem začala nedávno a dost mě to chytlo. Samozřejmě jsem nezačínala svým vlastním nápadem, ale nechala jsem se inspirovat u paní Brýdová, která fantazií jen srší. V budoucnu se chystám něco originálního vyrobit, ale zatím není moc čas. Ale jak se to vlastně dělá. Existuje spousta metod, jak namalovat plátno a to už jak použítím akrylovým barev nebo speciálních barev, k zeefktivnění použít např. tmel nebo hrubý písek. Vlastně koho co napadne.

Já používám obyčejné akrylové barvy, protože je zatím pro mě finančně náročné kupovat si kvůli tomu speciální barvičky. Ale jde to s nimi také. Pak si kupuji v obchodě s hobby potřebami plátno, které už je našepsované (natažené na dřevěném rámu), takže rovnou k použití. Mají různé velikosti, stačí si jen vybrat. A samozřejmě štětce, či ještě lépe obyčejnou houbičku, tu mám nejraději, dají se s ní dělat různé efekty.

Postup:

  • Plátno si předem trochu namočím, ale né moc, pak by se barva nerozpouštěla.
  • Připravím si libovolné barvy a nastřihám houbičku.
  • Houbičku namáčím do barev a vytvářím s ní odstíny.
  • Případně že si chcete něco předkreslit, pak si to nakreslete na papír, přes něj dejte pečící papír, obkreslete a přiložte pokreslenou stranou na plátno. A ted už jen jednotlivé čáry jako obtlačte. Když sundáte pečící papír, zjistíte, že se vám obraz přenesl na plátno a můžete libovolně vybarvit. ALE POZOR, OBRAZ BUDE PŘENESEN ZRCADLOVĚ, JE DOBRÉ S TÍM DOPŘEDU POČÍTAT.!!!


 
Vůbec se toho nebojte, vůbec to není nijak složité, chce to jen hrstku odvahy a fantazii:o))
 
 

—————

Zpět


Kontakt

Tereza Mládková

České Budějovice

724749912